VIZITEAZA-NE

Hai sa discutam despre proiectul tau de design interior!

STUDIO TIMISOARA

Str. Scolii Nr. 2A
M: + 4 0723 124 634, T: +4 0732 402 631,
E-mail: info@whitedotdesign.ro

Proiectul tău de la A la Z

Ce înseamnă un proiect complet de amenajare „de la A la Z”? Ce pași implică și cum arată din punct de vedere cronologic? Află toate acestea în scurtele descrieri ale procesului de proiectare prin prisma metodologiei noastre.

Mențiune: Etapele de mai jos descriu în particular un proiect complet de tip rezidențial. Studioul nostru oferă servicii de amenajare atât complete, cât și parțiale pentru orice tip de spațiu: case, apartamente, spații comerciale, birouri, hale industriale, showroom-uri, hoteluri, restaurante, cafenele și multe altele.

1. Planificarea proiectului (1-3 săptămâni)

 

Prima și probabil cea mai importantă etapă în realizarea unui proiect de amenajare este etapa de planificare. (A)

Aici echipa de design intră pentru prima oară în contact cu spațiul tău și au loc discuțiile inițiale despre viziunea generală de amenajare. Cum ai dori tu să arate spațiul, care sunt restricțiile* și necesitățile, ce sugestii îți oferă managerul de proiect pe baza experiențelor anterioare, etc.

*Restricțiile se referă atât la limitările spațiului de proiectat (ex. anumite soluții care nu se pot implementa retroactiv precum bateriile încastrate odată ce pereții sunt finalizați), cât și bugetul și timpul alocat proiectului. Anumite soluții speciale necesită timp de implementare și costuri mai ridicate (ex. închideri de sticlă pentru terase).

Pe scurt parcurgem pașii următori:

  • o discuție inițială pe baza căreia preluăm adunăm informațiile necesare;
  • o estimare de buget și a termenului de implementare;
  • îți concepem o ofertă de preț personalizată pe baza acestor detalii;
  • realizăm măsurătorile, fotografiile și schițăm primele idei.

DSC_0053

2. Documentația proiectului (2-4 săptămâni)

În cea de-a doua etapă a proiectului realizăm documentația proiectului, care implică în principal colectarea tuturor informațiilor tehnice necesare. Aceasta începe întotdeauna cu relevarea spațiilor pe baza măsurătorilor făcute la locație, și apoi reconstruirea acestora în programul 3D. Iar de aici mai departe, depinde de punctul din care preluăm proiectul și ce este mai urgent de realizat în primă fază.

În general, pornim cu un plan general 2D de amenajare (care va suferi modificări ulterior), de unde dezvoltăm mai departe planurile de instalații sanitare și electrice. Acestea sunt primele materiale care trebuie finalizate în cadrul unui proiect pentru a asigura un demers corect și fără întârzieri în implementare.

SFAT UTIL: Pentru a ne face o idee cât mai bună asupra aspectului dorit al fiecărei camere, recomandăm să aveți pregătită o colecție de imagini inspiraționale de pe internet – Instagram, Pinterest, Facebook – orice e de ajutor pentru a înțelege stilul tău preferat.

Pe scurt parcurgem pașii următori:

  • vizite pe șantier și discuții cu constructorul pentru a discuta „timeline-ul” etapelor de proiectare,
  • reconstituim spațiul în program 3D;
  • realizăm în primă fază planurile tehnice (sanitare + electrice) care ne oferă o fundație concretă pentru amenajarea generală;

3. Conceptul de design (1-3 luni)

Progresul real începe în cea de-a treia etapa a proiectului, dezvoltarea conceptului de design.

Odată finalizate detaliile tehnice ale șantierului, vom relua lucrul la planul general de amenajare, concomitent cu primul set de randări 3D. Spațiile care trebuie configurate cel mai din timp sunt: băile, bucătăria și camerele tehnice.

Aplicăm cele stabilite în planurile de instalații pentru a pregăti materialele 2D și 3D cu tot ceea ce ține de amenajare, anume: finisaje pardoseli, finisaje pereți, lucrări tavane, uși, ferestre, lucrări speciale (ex. scări), iluminat și desigur mobilare. În același timp, menținem o linie de comunicare deschisă cu tine pentru a ne asigura că mergem în direcția bună și că totul este conform dorințelor tale.

Facem constant mici modificări și ajustări în materiale acolo unde este necesar, astfel încât dosarul final de proiect să fie exact conform discuțiilor inițiale!

SFAT UTIL: Ne place să lucrăm pe cât posibil cu obiecte reale în randările noastre, și avem peste 150 de furnizori și colaboratori de unde să ți le oferim. Asta înseamnă că dacă un fotoliu, o lampă sau un model de tapet din randare ți-a făcut cu ochiul în special, îți putem pregăti o ofertă de preț personalizată, cu toate detaliile tehnice și de comandă. Iar apoi ne ocupăm noi de absolut tot – transportul este gratuit oriunde în țară!

Pe scurt parcurgem pașii următori:

  • realizăm planurile 2D de amenajare (vederi de sus + secțiuni pereți) în ordinea cronologică a evoluției lucrărilor;
  • vizualizăm spațiile în 3D cu propuneri de finisaje, materiale și culori;
  • purtăm discuții la locație și în studio pentru a concretiza soluțiile propuse;
  • pe baza feedback-ului primit, realizăm modificările la planurile 2D și randările 3D pentru a finaliza dosarul de proiect.

4. Managementul proiectului (2-6 luni)

În această etapă putem spune că toate planurile și previzualizările încep să se transforme în realitate, pe parcursul managementului de proiect.

Ne punem de acord asupra etapelor de implementare și facem propuneri pentru echipe de aplicatori, furnizorii de servicii și produse care corespund nevoilor de design.

Aici de asemenea intervin materiale specifice care sunt necesare în cazuri speciale: planuri pentru tavan și pereți decorativi din gips-carton, desfășurări pentru pereții speciali (ornamente ceramice / tapet), realizarea necesarului de materiale pe baza stereotomiei (pentru parchet, gresie, faianță, tapet) și proiectul pentru mobilierul realizat la comandă. Și desigur, în multe cazuri pe șantiere mai intervin modificări neașteptate care trebuie luate în calcul și astfel, planurile trebuie ajustate.

Noi urmărim implementarea corectă a etapelor mai sus menționate și ne asigurăm că totul decurge conform planului. Le stăm la dispoziție echipelor de implementare cu orice informație din dosarul de proiect realizat.

Este etapa care necesită cea mai mare atenție și cea mai mare investiție de timp pentru ca totul să fie implementat cu acuratețe. De aceea

Pe scurt parcurgem pașii următori:

  • stabilim etapele de implementare;
  • propunerea echipelor și a furnizorilor de servicii și produse;
  • realizarea de planuri speciale și/sau pentru modificări neașteptate;
  • consultanță tehnică pe tot parcursul implementării.

Opțional – Dirigenție de șantier

Managementul proiectului este etapa care necesită cea mai strictă atenție și cea mai mare investiție de timp / bani pentru ca totul să fie implementat cu acuratețe. În urma cererilor clienților noștri din ultimii ani, am dezvoltat serviciul de Dirigenție de Șantier unde putem acționa ca și un mediator între tine și toate echipele de implementare.

Astfel, vom fi permanent conectați la nevoile șantierului tău pentru a asista oricăror urgențe sau întreruperi. Acestea sunt inevitabile, indiferent de nivelul anterior de planificare. Câteva exemple din proiectele din anii trecuți:

  • Gestionarea, separarea și evacuarea corectă a molozului și a altor deșeuri conform normelor legale.
  • Asigurarea cantităților corecte de materiale de construcții tuturor echipelor (evitarea întârzierilor cauzate de insuficiența materialelor corecte).
  • Organizarea unei surse de apă curentă/toaletă, conexiune la curent, reglarea nivelului de umiditate, etc.
  • Managementul cheilor de acces între diversele echipe.
  • Minimizarea întârzierilor cauzate de suprapunerea echipelor de implementare.

Serviciul de dirigenție de șantier este unul adiacent celor de proiectare și nu este necesar a se stabili de la începutul contractului de proiectare.

Și desigur, în momentul în care proiectul final este adus la viață în întregime, ne dorim să le arătăm tuturor un proiect care a fost planificat de la A la Z și implementat cu succes – organizăm o sesiune foto și te încurajăm să descrii experiența ta cu noi. Și ca să fii sigur că ai făcut alegerea corectă când ai decis să lucrezi cu noi, îți oferim și post-garanție pentru proiectul de design. (Z)

Pentru orice detalii sau nelămuriri legate de modul nostru de lucru, te invităm să ne contactezi! Îți stăm la dispoziție cu orice informație, de Luni până Vineri, între orele 9-17!